Språk:

nlensvbefrde

Information om coronavirus

Corona virus spridningen drabbar tyvärr många och vi vill härmed informera hur vi på Jetstone tar vårt ansvar för att minimera riskerna för vår personal, för Er och Era kunder:

 

KONTORS PERSONAL

Vi har delat upp kontoret i två grupper; en del som jobbar hemifrån, en del som jobbar på kontoret. Detta påverkar inte telefonbemanningen, ni kan nå oss under ordinarie kontorstid!

Just nu upplever vi att trycket på telefonerna är högre än tidigare vilket påverkar svarstiderna. Ni kan även ringa till våra utesäljare direkt med era frågor eller önskemål

 

MALLNING, TRANSPORT OCH INSTALLATION – KONSUMENT

Konsumenter där vi planerar att malla, leverera och/ eller installera kan utgå ifrån att personal som kommer är fria från förkylnings symptom och är friska. Våra montörer jobbar mestadels i duo och kommer inte att ha fysisk kontakt med kunderna. De håller ett passade avstånd mot andra och vi utgår ifrån att kunderna tar sitt ansvar och håller samma distans. Självklart ska kunden vara med när jobbet är utfört för ett godkännande, men alla ska se till att respektera varandras närvaro.

Ifall våra montörer känner sig osäkra med tanke på hälsa och säkerhet så har de rätten att avbryta eller avboka besöket. Dock så skall detta ske under ordnade former, skulle detta inträffa försöker vi boka om med kunden via kontakt med köksbutiken. Vi har full förståelse för att detta kan skapa problem för alla inblandade parter, men vår personals hälsa och säkerhet måste respekteras. Detta är inte baserat på en ovilja, utan vi måste ta de försiktighets åtgärder för att kunna fortsätta driva vår verksamhet i dessa tider.

Vår planeringsavdelning aviserar som vanligt 3-4 dagar före planerat besök. Vi uppmanar alla berörda parter att påpeka eventuella förkylnings symptom vid denna kontakten.  Om Era kunder känner sig osäkra planerar vi gärna om besöket utan extra kostnader som följd.

 

BESÖK I BUTIKEN AV VÅRA SÄLJARE

Våra utesäljare kommer inte att besöka några butiker utan en bekräftat tid, som skall vara godkänd av butikschef eller franchisaren. Om det finns särskilda önskemål så ber vi er meddela oss innan besöket så vi kan hänsyn till det. Självklart kan ni lita på att våra säljare är friska och utan förkylnings symptom vid besök och vi förväntar oss att det även är fallet för ert personal.

 

Vi står inför en utmaning som kräver tillit, gott samarbete, tydlig kommunikation och respekt för alla inblandade parter.

 

Ta hand om varandra!

Jetstone’s ledningsgrupp